Skip to Content
לפגישת יעוץ
ד”ר ערן בר מאירד”ר ערן בר מאיר
ניתוחי חזה וגוף

מתיחה בטן

חולמת על בטן שטוחה? מיואש מהכרס? פעמים רבות, למרות הדיאטות, כפיפות הבטן והרצון הטוב, הבטן פשוט מסרבת לשתף פעולה. אתם לא חייבים להשלים עם בטן רפויה ומשתפלת, וגם לא מוכרחים לשבת עם ידיים משולבות על האיזור הבעייתי. מתיחת בטן טובה מאפשרת לכם להגיע לבטן שטוחה ויפה, ללבוש גם בגדים הדוקים ולהשיב לעצמכם את הבטחון העצמי.

לפני ואחרי

לתמונות ‘לפני ואחרי’ נוספותהסתר תמונות נוספות

למי מתאים ניתוח מתיחת בטן?

הניתוח מתאים לנשים ולגברים הסובלים ממראה בטן בולטת או רפויה, עם עודפי עור. פעמים רבות, מדובר בבטן שלא "יורדת" גם לאחר דיאטות או פעילות ספורטיבית ממוקדת. הניתוח מסייע "להעלים" עודפי שומן וכן עודפי עור שנוצרו עקב לידות או ירידה דרמטית במשקל. הניתוח מסוגל לטפל בחולשה של דופן הבטן, לתקן את מראה הטבור ולעצב מחדש את הטליה – קו המותן.

מהו ניתוח מיני-מתיחת בטן?

ניתוח קל ופשוט יותר, בהיקף קטן יותר, המיועד לנשים ולגברים ללא עודפי עור גדולים. כאשר מדובר בנשים, ניתן לבצע את ניתוח מתיחת הבטן ושאיבת השומן דרך צלקת של ניתוח קיסרי, אם היה, מבלי ליצור צלקת נוספת. אם לא היה ניתוח קיסרי, הצלקת תהיה קטנה יחסית (ודומה לצלקת של ניתוח קיסרי בגודל ובמיקום).

כיצד משיגים בטן שטוחה בניתוח מתיחת בטן?

במהלך הניתוח, מחזקים ומותחים את דופן הבטן תוך הסרת עודפי עור ושומן – בכל מקום בו הם נמצאים. ניתן למעשה למתוח ולחזק כל אזור נדרש בין קשת הצלעות לעצם האגן וכן באזור המותניים והגב האחורי, לתוצאה מעוצבת ומחוטבת.

כיצד מבוצע ניתוח מתיחת בטן?

הניתוח משלב שאיבת שומן יחד עם כריתת עודפי העור והשומן. במטרה לשמור על תוצאותיו אפילו טוב יותר, לקראת סיום הפרוצדורה מתבצעים חיזוק של דופן הבטן ע"י קירוב שרירי הבטן זה לזה, בהתאם לצרכי המטופל או המטופלת. אצל נשים שמתכננות להיכנס להריון בעתיד, יתכן ולא יבוצעו חיזוק של דופן הבטן.

האם תישאר צלקת?

ניתוח מתיחת בטן מותיר שתי צלקות: צלקת אחת לרוחב הבטן המוסתרת בקו הביקיני וצלקת קטנה נוספת ובלתי נראית בתוך הטבור. מראה הצלקות ימשיך להשתפר ולהיטשטש עד שנה וחצי מיום הניתוח, אם כי מרבית השיפור מתרחש כבר בששת החודשים הראשונים.

ניתוח מיני-מתיחת בטן, מותיר, כאמור, צלקת קטנה יותר. במידה וקיימת צלקת קודמת מניתוח קיסרי, ניתן לבצע את הניתוח דרכה.

כיצד מחלימים מניתוח מתיחת בטן?

ניתוח מתיחת בטן נמשך כשעתיים. את ההחלמה ממנו ניתן לחלק לשני שלבים.
עשרת הימים הראשונים: צריך לישון וללכת מכופף. בארבעת הימים הראשונים צפויים כאבים, עליהם ניתן להקל בעזרת משככי כאבים אותם תקבלי מד"ר בר-מאיר. בהמשך, אם תהיה אי נוחות ניתן להקל עליה באמצעות משככי כאבים קלים, כגון אקמול.
כעבור עשרה ימים: רב האנשים חוזרים לפעילות יומיומית רגילה, כולל נהיגה ועבודה משרדית.
במהלך כל ששת השבועות שלאחר הניתוח יש להשתמש בחגורת בטן, לתמיכה טובה יותר ולהפחתת כאבים. לאחר שישה שבועות, הנפיחות בירידה, החתכים הפנימיים יחלימו וניתן יהיה לחזור בהדרגה לפעילות פיזית מלאה, כולל פעילות ספורטיבית.

האם אפשר להרות לאחר ניתוח מתיחת בטן?

בהחלט אפשר! אין מניעה להרות וללדת לאחר הניתוח והלידה יכולה להיות קיסרית או וגינלית, לפי השיקולים הרגילים של הגניקולוג המטפל. מתיחת הבטן איננה מהווה שיקול או גורם סיכון כלשהו.

תשובות קצרצרות לשאלות נפוצות אודות ניתוח מתיחת בטן

ניתוח מתיחת בטן מתאים לגברים ולנשים אשר מאסו במראה בטן בולטת, רפויה ומשתפלת, גם לאחר דיאטות ופעילות גופנית.
הניתוח כולל שאיבת שומן, כריתת עודפי העור והשומן וחיזוק ובניה מחדש של דופן הבטן – חלקם או כולם, בהתאם לצרכי המטופל או המטופלת.
קיים ניתוח קל ופשוט יותר הנקרא "מיני מתיחת בטן" ומיועד למקרים קלים עם עודפי עור קטנים יחסית.
תקופת ההחלמה הראשונית אורכת כעשרה ימים, ואחריה ניתן לנהוג ולחזור לעבודה. שישה שבועות לאחר הניתוח ניתן לחזור לפעילות פיזית מאומצת ולעיסוק בספורט.

!
חשוב לדעת

עישון הוכח כמפריע בריפוי פצע ומעלה סיבוכים לאחר הניתוח.
עקב כך ההמלצה היא – להפסיק לעשן 6 שבועות לפני הניתוח!

לחצו לחוות דעת נוספות

אודות ד”ר ערן בר-מאיר

רפואה אסתטית וכירורגיה פלסטית הן שליחות עבורי, האפשרות לתת לכל אדם להרגיש טוב עם גופו ועם מראהו, היא מה שמניע אותי.

אותה שליחות בערה בי הן בלימודים בהדסה עין כרם אותם סיימתי בהצטיינות יתרה, והן בהתמחות בכירורגיה פלסטית. לכל אדם זכות להרגיש טוב עם גופו ועם מראהו.

את התמחות העל עשיתי בהרווארד מדיקל סקול בבוסטון, הייתי הרופא הישראלי הראשון שהתקבל לתכנית זו, התמחיתי במגוון ניתוחים מורכבים לשחזורי פנים וגוף ומגוון שיטות לניתוחי שד, ניתוחים לעיצוב הגוף, ניתוחי פנים ופיסול פנים.

קראו עוד

הסדרים עם חברות ביטוח וקופ”ח

אסותה
crisalix
Harvard
The Israeli Society of Plastic Surgeons
אחת מתשע
The Baruch Padeh Medical Center
האגודה למלחמה בסרטן
TouchMD
Contact us on Whatsapp
chevron-up דילוג לתוכן