Skip to Content
לפגישת יעוץ
ד”ר ערן בר מאירד”ר ערן בר מאיר
ניתוחי פנים

מתיחת צואר

סובלים מתופעת ה"סנטר הכפול"? אתם לגמרי לא לבד. זוהי תופעה שכיחה בהחלט בגיל הבוגר, ולעיתים גם בגילאים צעירים עקב נטייה גנטית. יש לה אפקט מבגר ומכביד על המראה הכללי של הפנים, ולמרבה המזל, יש לה פתרון ניתוחי קל ומהיר יחסית.

לפני ואחרי

לתמונות ‘לפני ואחרי’ נוספותהסתר תמונות נוספות

מהי מטרת הניתוח למתיחת צוואר?

ניתוח מתיחת צוואר הוא ניתוח שנועד להצעיר את אזור הצוואר באמצעות מתיחה והידוק. במהלך הניתוח מותחים את הרקמות השונות בצוואר למיקומן הקודם ומסירים עודפי עור במידת האפשר. הניתוח משווה לפנים מראה רענן, מוגדר ומתוחם יותר, תוך שמירה על ההרמוניה של הפנים והצוואר.

למי מתאים הניתוח?

קיימים שני סוגי מטופלים שייהנו מניתוח זה:
גברים ונשים בעשור החמישי או השישי לחייהם, עם צניחה של הרקמות. ככל שהעור פחות אלסטי, הצניחה הינה משמעותית יותר.
גברים ונשים צעירים בעלי מבנה תורשתי של סנטר כפול. קבוצה זו תהנה מאד מתוצאות טובות במיוחד של הניתוח בשל האלסטיות הטבעית של העור ומצבו הכללי.
יש לזכור, כי ניתוח מתיחת הצוואר משפר את צניחה בצוואר אך אינו משנה את איכות העור ואינו מעלים קמטוטים, כתמים ופיגמנטציות.

מה קורה בפגישת הייעוץ לקראת ניתוח מתיחת צוואר?

בייעוץ הראשוני ייבדקו התחושה בפנים ובצוואר, תנועתיות הפנים, טיב העור וקיום אסימטריה כלשהי. בדיקה חשובה נוספת היא הערכת הסנטר. במטופלים עם סנטר נסוג, אין תמיכה לרקמות הצוואר, עובדה שמחמירה את צניחת הרקמות. במקרים אלה , יש לשקול הגדלה של הסנטר, לצורך מתן תמיכה לרקמות.

למה לא מומלץ למעשנים לעבור ניתוח מתיחת צוואר?

ככלל, לא מומלץ לערוך ניתוח מתיחת צוואר במטופלים מעשנים. העישון מגדיל את שיעור הסיבוכים סביב הניתוח פי עשר, בעיקר בגלל הניקוטין אשר גורם להתכווצות כלי הדם הקטנים, ומקטין את זרימת הדם לפצע אשר הכרחית לריפוי תקין. העישון עלול גם לגרום לשיעול בעת ההתעוררות מהרדמה, עובדה העלולה להעלות את לחץ הדם ולהביא לשטפי דם. לכן, יש להפסיק לעשן לחלוטין כחודש וחצי טרם הניתוח ולפחות חודש אחריו.

אילו חתכים מבוצעים בניתוח זה ומה הצלקות שהוא משאיר, אם בכלל?

אצל אנשים צעירים עם עור באיכות טובה, הניתוח כולו נעשה דרך שלושה חתכים קטנים של שמונה מ"מ כל אחד.
אצל אנשים מבוגרים יותר, ייערך הניתוח דרך חתך קדמית לאוזניים וחתך נוסף בסנטר. חתכים אלו הכרחיים לכריתת העור העודף ומתיחת שרירי הצואר הרופפים.
אופי הצלקת הנשארת תלוי בחתך הנבחר לניתוח ובאיכות העור של המטופל.

האם ניתן לשלב מתיחת צוואר עם ניתוח נוסף בפנים?

בהחלט. מרבית האנשים העוברים ניתוח למתיחת צוואר יכולים ליהנות משילוב הניתוח עם ניתוח אסתטי נוסף – הרמת עפעפיים עליונים, הרמת גבות, מתיחת פנים וכיו'.

מהו הצפי להחלמה לאחר ניתוח מתיחת צוואר?

ההחלמה היא יחסית פשוטה עם כאבים מועטים. מרבית המנותחים נשארים בבית החולים לילה אחד בלבד, להשגחה. .
בבית יש לנוח למשך מס' ימים לאחר מתיחת צוואר, אולם ניתן לרדת מהמטה. מומלץ לתכנן חופשה של כשבוע-שבועיים מהעבודה ובהמשך לחזור לפעילות שגרתית.
במהלך השבועיים הראשונים לאחר מתיחת צוואר, ייתכנו שטפי דם, בצקות נפיחויות, ושינויי תחושה. ההפרעות הנ"ל חולפות בהמשך.
לאחר הניתוח מופיעה נפיחות. הנפיחות מתחילה לרדת כארבעה עד שבעה ימים מהניתוח, ופוחתת ברובה בשלשת השבועות שלאחר מכן. תוך עשרה ימים עד שבועיים, ניתן יהיה לחזור לעבודה ולהראות בציבור. הנפיחות שתיוותר, תעלם באופן איטי, כחודשיים עד שישה חודשים, אך אינה מפריעה להיחשף.

כמה זמן מחזיקות תוצאות הניתוח?

תוצאות סופיות של מתיחת צוואר נראות לאחר מספר חודשים. הניתוח עצמו מחזיק כשש עד עשר שנים (בממוצע שבע-שמונה שנים), אולם תקופה זו יכולה להתקצר – בשל ירידה חדה במשקל, שינויים הורמונליים של כניסה לגיל המנופאוזה או מחלה. הצניחה החוזרת של הצוואר תופיע בהדרגה ובקצב ההזדקנות הטבעי, ותלויה בגורמים שונים כמו גיל המטופל, איכות העור, עישון קודם, נזקי שמש קיימים וכו’. חשוב לציין כי העור לא מזדקן מהר יותר בעקבות ניתוח למתיחת צוואר.

תשובות קצרצרות לשאלות נפוצות אודות ניתוח מתיחת צוואר:

ניתוח מתיחת צוואר מתאים לגברים ולנשים הסובלים מצניחה וקימוט של העור באזור הצוואר או מעודף שומן ועור באזור זה (סנטר כפול).

ניתן לשלב מתיחת צוואר עם ניתוחים נוספים לתוצאות מיטביות. בין היתר, ניתן לבצעו יחד עם ניתוח להרמת גבות, עפעפיים ומתיחת פנים.

חשוב להתאים את הליך מתיחת הצוואר לצרכי המטופל ולנתוניו האישיים. אין "ניתוח אחד המתאים לכולם", ולכן שלב הייעוץ חשוב במיוחד.

ההתאוששות מהניתוח תימשך כשבוע עד שבועיים. יש להימנע מפעילות גופנית מאומצת כחודש לאחר הניתוח.

!
חשוב לדעת

עישון הוכח כמפריע בריפוי פצע ומעלה סיבוכים לאחר הניתוח.
עקב כך ההמלצה היא – להפסיק לעשן 6 שבועות לפני הניתוח!

לחצו לחוות דעת נוספות

אודות ד”ר ערן בר-מאיר

רפואה אסתטית וכירורגיה פלסטית הן שליחות עבורי, האפשרות לתת לכל אדם להרגיש טוב עם גופו ועם מראהו, היא מה שמניע אותי.

אותה שליחות בערה בי הן בלימודים בהדסה עין כרם אותם סיימתי בהצטיינות יתרה, והן בהתמחות בכירורגיה פלסטית. לכל אדם זכות להרגיש טוב עם גופו ועם מראהו.

את התמחות העל עשיתי בהרווארד מדיקל סקול בבוסטון, הייתי הרופא הישראלי הראשון שהתקבל לתכנית זו, התמחיתי במגוון ניתוחים מורכבים לשחזורי פנים וגוף ומגוון שיטות לניתוחי שד, ניתוחים לעיצוב הגוף, ניתוחי פנים ופיסול פנים.

קראו עוד

הסדרים עם חברות ביטוח וקופ”ח

אסותה
crisalix
Harvard
The Israeli Society of Plastic Surgeons
אחת מתשע
The Baruch Padeh Medical Center
האגודה למלחמה בסרטן
TouchMD
Contact us on Whatsapp
chevron-up דילוג לתוכן