Skip to Content
לפגישת יעוץ
ד”ר ערן בר מאירד”ר ערן בר מאיר
ניתוחי חזה וגוף

החלפת או הוצאת שתלים

מאז שנות ה60, עשרות מליוני נשים ברחבי העולם עברו הגדלת חזה או שחזורי שד באמצעות שתלים. זהו הניתוח המבוקש ביותר בתחום הכירורגיה הפלסטית, וגם אחד התחומים הנחקרים והמתפתחים ביותר. כיום, ניתן למצוא מבחר גדול ואיכותי של שתלים מסוגים שונים. יחד עם זאת, חשוב לדעת כי ברוב המקרים יש צורך להחליף ולרענן את השתלים לאחר כעשור של שימוש, בין אם הסיבה לכך הינה רפואית או אסתטית. קיימת גם האפשרות של הוצאת שתלים עם או בלי הרמת חזה.

מתי יש צורך בניתוח להחלפת שתלים?

הסיבות להוצאת שתלים או החלפתם יכולות להיות רבות ומגוונות. ישנן סיבות רפואיות נדירות יותר או פחות כמו בלאי, שינוי צורה, דליפה, קרע או "נדידת סיליקון". מרבית הסיבות הרפואיות להוצאת שתל יתרחשו בטווח של 10-20 שנה מהניתוח הראשוני, ונדרש מעקב קבוע ותשומת לב לכל שינוי במראה או בתחושה. בנוסף,  יש גם סיבות אישיות או אסתטיות להחלפת שתל -  כמו צניחת שתלים ורצון לחזור למראה זקוף, שינויי פרופורציה של הגוף עם השנים או החלטה אישית להיפרד מהשתלים ולחזור למראה הטבעי.

נכון להיום, המלצת האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית היא להחליף שתלים כל 10 שנים.

איך מתכוננים לניתוח הוצאת/החלפת שתלים?

לפני קבלת ההחלטה על החלפת שתלים בחזה, מתקיימת פגישת יעוץ. לקראת הפגישה, רצוי לאתר את דו"ח הניתוח הקודם, ולעבור בדיקה ידנית של כירורג שד והדמיית שד (אולטראסאונד, ממוגרפיה או MRI). אם יוחלט על הוצאת השתלים והחלפתם בחדשים,  בוחרים את השתל החדש, גודלו ומאפייניו,  הכל בהתאם לרצונה של המטופלת ולהמלצות המקצועיות של ד"ר בר מאיר.

כיצד מתבצע ניתוח להחלפת שתלים?

הניתוח יתבצע בהרדמה כללית. בניתוח עצמו, השלב הראשון הוא כמובן הוצאת השתלים הישנים.  ד"ר בר מאיר מוציא את השתלים, מנקה את כיס השד ומסלק שאריות סיליקון מאזור "הקופסית" שמתפתחת באופן טבעי סביב השתלים עם זמן. בשלב הבא, מתקנים את מיקום וצורת הכיס ומתבצעת הכנסת השתלים החדשים – בהתאם לחומר ולגודל שהוסכמו מראש. זוהי הזדמנות מצוינת לתקן מרחקים בין השדיים, תופעות של א סימטריה, צניחה או פרופורציות לא נכונות.

מתי מתבצעת הוצאת שתלים יחד עם הרמת חזה?

נשים המעוניינות להוציא את השתלים מגופן, עושות זאת לעיתים קרובות בשילוב ניתוח להרמת חזה הנערך, הנערך במקביל. ניתוח הרמת השד, מאפשר למלא את החלל שנוצר מהוצאת השתל עם רקמת שד שצנחה עם השנים ולשוות לשד מראה אסתטי, אסוף ומרוענן.

כה זמן אורך ניתוח להוצאת שתלים מהחזה, ואיך ההחלמה ממנו?

הניתוח עצמו אורך כשעתיים, ואחריו כמה שעות של התאוששות בהשגחה בבית החולים. המטופלת משתחררת לביתה להמשך מנוחה וטיפול, תוך שמירה על קשר רציף עם הצוות המקצועי ועם ד"ר בר מאיר עצמו.

ההתאוששות תהיה לרוב פשוטה ומהירה יותר מזו הזכורה לך בניתוח הראשון, מאחר וה"כיס" לשתלים למעשה כבר מוכן, מה שבהחלט מצמצם כאבים. בימים הראשונים לאחר הניתוח ניתן לעשות שימוש במשככי כאבים לפי הצורך, ורצוי להימנע מפעולות כמו נהיגה, סחיבה וכו'. לספורט בעצימות גבוהה ניתן לחזור רק שישה שבועות לאחר הניתוח להחלפת שתלים.

 

ניתוח החלפת שתלים בחזה, בקצרה:

  • יכולות להיות סיבות רבות להחלפת שתלים, רפואיות או אסתטיות
  • מומלץ לעקוב מדי שנה אחר מצב השתלים, וגם אם הכל תקין כדאי להתייעץ עם כירורג פלסטי לגבי החלפה וריענון לאחר 10 שנים
  • ניתוח החלפת שתלים נמשך כשעתיים, ולאחר התאוששות של מספר שעות בהשגחה, המנותחות שבות הביתה
  • ההתאוששות מניתוח החלפת שתלים בחזה לרוב קלה ומהירה יותר מהניתוח הראשון

ניתן לחזור לפעילות ספורטיבית מלאה לאחר כשישה שבועות

!
חשוב לדעת

עישון הוכח כמפריע בריפוי פצע ומעלה סיבוכים לאחר הניתוח.
עקב כך ההמלצה היא – להפסיק לעשן 6 שבועות לפני הניתוח!

לחצו לחוות דעת נוספות

אודות ד”ר ערן בר-מאיר

רפואה אסתטית וכירורגיה פלסטית הן שליחות עבורי, האפשרות לתת לכל אדם להרגיש טוב עם גופו ועם מראהו, היא מה שמניע אותי.

אותה שליחות בערה בי הן בלימודים בהדסה עין כרם אותם סיימתי בהצטיינות יתרה, והן בהתמחות בכירורגיה פלסטית. לכל אדם זכות להרגיש טוב עם גופו ועם מראהו.

את התמחות העל עשיתי בהרווארד מדיקל סקול בבוסטון, הייתי הרופא הישראלי הראשון שהתקבל לתכנית זו, התמחיתי במגוון ניתוחים מורכבים לשחזורי פנים וגוף ומגוון שיטות לניתוחי שד, ניתוחים לעיצוב הגוף, ניתוחי פנים ופיסול פנים.

קראו עוד

הסדרים עם חברות ביטוח וקופ”ח

אסותה
crisalix
Harvard
The Israeli Society of Plastic Surgeons
אחת מתשע
The Baruch Padeh Medical Center
האגודה למלחמה בסרטן
TouchMD
Contact us on Whatsapp
chevron-up דילוג לתוכן