Skip to Content
לפגישת יעוץ
ד”ר ערן בר מאירד”ר ערן בר מאיר
ניתוחי חזה וגוף

הרמת חזה

חזה זקוף, מעוגל ומלא נחשב מאז ומעולם כסמל לנשיות ולנעורים. עם השנים, הלידות והשינויים הטבעיים שעוברים על הגוף, משתנים גם השדיים ולעיתים קרובות הם מתרוקנים וצונחים כלפי מטה. החדשות הטובות הן, שבניתוח הרמת חזה אפשר לנצח את כוח המשיכה ואפילו לעמוד מולו בחזה זקוף!

לפני ואחרי

לתמונות ‘לפני ואחרי’ נוספותהסתר תמונות נוספות

מתי יש צורך בניתוח להרמת חזה ולמי הוא מתאים?

ניתוח הרמת חזה מתקן מראה של חזה נפול, מרוקן, צנוח או אסימטרי. הוא מתאים לנשים שהמראה של שדיהן השתנה עם השנים, בעקבות לידות, הנקה, או צניחה טבעית וכן לנשים עם שדיים נפולים עקב נטייה גנטית. ניתוח הרמת חזה מתאים לכל אישה בריאה, שלא חשה בנוח עם השינוי שחל בגופה, ומעוניינת להשיב לעצמה את המראה הצעיר והזקוף. בשנים האחרונות הוא הפך לאחד הניתוחים הפלסטיים הפופולאריים ביותר לנשים, ואחוז שביעות הרצון מתוצאותיו הנו מהגבוהים ביותר בתחום הכירורגיה הפלסטית.

מהו הטיימינג הנכון לביצוע ניתוח להרמת חזה?

ברוב המקרים, מומלץ לערוך ניתוח להרמת חזה עם תום תקופת ההריונות וההנקה, ואם מתוכננת או מתרחשת ירידה משמעותית במשקל – רצוי לחכות שהמשקל יתייצב ורק אז לנתח. זאת, על מנת לשמור את תוצאות הניתוח לאורך זמן.

מהן השיטות השונות הקיימות לביצוע ניתוח להרמת חזה?

ישנן כמה שיטות ניתוחיות להרמת חזה, בהתאם למצב הקיים ולתוצאה הרצויה:

הרמת חזה ללא שתלים

כשהחזה נפול אך האישה מרוצה מגודל השד, ניתן לבצע ניתוח להרמת שדיים ולשמור על גודל הקאפ ללא צורך בשתלים. בשיטה זו מסירים ומארגנים מחדש את העור עצמו, כך שלא נוצר אפקט של הקטנה. המנותחת נהנית משדיים בנפח כפי שהיה לפני, רק במראה יפה וזקור הרבה יותר.

הרמה והגדלת חזה באמצעות שתל

נשים רבות מעוניינות להרים את השדיים ובו זמנית להגדיל את גודל השד או לתת לו מראה מלא יותר בחלקו העליון. תוצאה זו תתקבל על ידי שילוב של הרמת השד עם הגדלה באמצעות שתל.  שתי הפעולות מתבצעות באותה פרוצדורה ניתוחית.

הרמה והגדלת חזה באמצעות הזרקות שומן

הזרקות שומן והרמת שד הוא פתרון אלגנטי לנשים אשר רוצות להרים את השדיים ולהגדיל את גודל השד אך אינן רוצות לעשות שימוש בשתלים. במהלך הניתוח, מתבצעת שאיבת שומן מיוחדת בלחץ נמוך אשר אינה הורגת את תאי השומן. ד"ר בר-מאיר מנקה את תאי השומן ובתהליך מיוחד מזריק את השומן לשדיים, ושם הוא נקלט.

השומן מועבר להגדלת השדיים ממקום פחות רצוי בגוף (כמו בטן, מותניים ירכיים וכו') אל השדיים שעברו הרמה.  תהליך זה מעניק להם צורה מלאה, טבעית ונשית מתמיד.

הרמת חזה עם הקטנת שדיים

כאשר החזה הנפול הוא גדול ממה שאישה מעוניינת, ניתן לשלב את ניתוח ההרמה עם הקטנת השד. במקרה כזה יבוצע ניתוח להקטנת החזה כשבמסגרתו תבוצע גם הרמה, הכוללת ארגון מחדש של רקמת השד לצורה עגולה ואסטתית, וכן מיקום מחדש של הפיטמה.

האם הניתוח להרמת חזה משאיר צלקות, ואם כן – אילו?

מכיוון שישנם מספר סוגי חתכים אפשריים לניתוח מסוג זה, קיימות גם מספר סוגי צלקות:

  • צלקת סביב העטרה בלבד
  • צלקת בשם "סוכריה על מקל" – סביב העטרה ויורדת מטה מהגבול התחתון של העטרה עד לקפל התת-שדי
  • "צלקת עוגן" – סביב העטרה ויורדת מטה מהגבול התחתון של העטרה עד לקפל התת-שדי, וכן בתוך הקפל התת-שדי
  • סביב העטרה ובקפל התת-שדי בלבד.

חשוב להבהיר כי תהליך החלמת הצלקות הנו אינדיווידואלי ואישי. הצלקות ימשיכו להשתפר במראה שלהן עד שנה וחצי מיום הניתוח, אם כי מרבית השיפור קורה כבר בששת החודשים הראשונים.

מה כוללת פגישת הייעוץ לפני ניתוח הרמת חזה אצל ד"ר ערן בר מאיר?

לפגישת הייעוץ שלפני הניתוח להרמת חזה יש חשיבות רבה, מעבר לבירור הבסיסי על מחלות רקע, קרישיות דם, עישון והיסטוריה משפחתית של סרטן השד.

זוהי הזדמנות מצוינת גם לתיאום ציפיות. בבדיקה יבחן ד"ר בר מאיר את מידת הצניחה, תכונות העור באזור, גובה הפטמות, מיקומן על פני השד וכמות רקמת השד הקיימת.  על פי מדדים אלו, בשקלול ציפיותייך וההמלצות של ד"ר בר מאיר, תתקבל בחירה בין ניתוח הרמת חזה, הרמה עם הגדלה או הקטנה והרמת חזה.

בפגישה תדעי בדיוק מהו סוג החתך שייערך בניתוח וכפועל יוצא – איזו צלקת צפויה להיות לך.

עוד מרכיב חשוב של פגישת הייעוץ המקדימה – שיחה גלויה על תופעות הלוואי האפשריות. כידוע, כל הליך ניתוחי כולל גם סיכונים, ולמרות שביעות הרצון הגבוהה מניתוח זה – חשוב לדעת גם אותם.

איך נערכים לניתוח להרמת חזה ומה קורה ביום הניתוח?

אחרי שתי פגישות ייעוץ ומעבר על בדיקות רלוונטיות, נקבע תאריך לניתוח. לקראת ההרדמה נדרש צום של 6 שעות לפחות. בבוקר הניתוח מגיעים למרכז הרפואי, ד"ר בר מאיר  מסמן את השינויים שייערכו בעזרת טוש מיוחד, ונכנסים לניתוח עצמו שאורך בין שעתיים לשלוש שעות, בהתאם לטכניקה הנבחרת.

לאחר הניתוח תעברי להתאוששות בהשגחה של מספר שעות (או לילה באשפוז) ומשם להמשך התאוששות בבית, כמובן עם קשר ישיר למרפאת ד"ר בר מאיר ולרופא עצמו.

מהו תהליך ההחלמה מהניתוח להרמה והגדלת חזה?

בימים הראשונים לאחר ניתוח הרמת חזה צפויים באופן טבעי כאבים ורגישות בשדיים. מומלץ להשתמש במשככי כאבים שתקבלי מד"ר בר-מאיר.

ניתן להתקלח כ 48 שעות לאחר הניתוח, ויש להקפיד ללבוש חזיה מיוחדת לתמיכה בחזה גם בבוקר וגם בלילה בששת השבועות הראשונים.

תקופת המנוחה מהניתוח משתנה ממטופלת למטופלת, אך יש לקחת בחשבון חזרה לעבודה משרדית כעבור שבוע, אולם שישה שבועות לפני החזרה לשגרת עבודה פיזית, הרמת חפצים כבדים או אימונים אינטנסיביים. אם יש לך ילדים קטנים, קחי עזרה בבית, מאחר ולא תוכלי להרים אותם על הידיים כחודש ימים.

מהי התוצאה הרצויה בניתוח הרמה והגדלת חזה?

ניתוח מוצלח של הרמת חזה יהיה זה שתוצאתו מקנה לגוף הנשי מראה צעיר יותר, מתוח ומרוענן.

חשוב לדעת – עישון הוכח כמפריע בריפוי פצע ומעלה סיבוכים לאחר הניתוח.

עקב כך ההמלצה היא – להפסיק לעשן 6 שבועות לפני הניתוח!

ניתוח להרמת חזה, בקצרה:

  • הניתוח להרמת חזה מתאים לכל אישה בריאה, שאיננה חשה בנוח עם צניחת השדיים, ומעוניינת להשיב לעצמה את המראה הצעיר והזקוף.
  • מומלץ לחכות לתום תקופת ההריונות וההנקה, או לסיום והתייצבות בתהליך ירידה במשקל אם הוא מתרחש.
  • קיימות מספר שיטות להרמת שדיים: עם שתל והגדלה, ללא שתל, או ניתוח הקטנת חזה והרמה.
  • בהתאמה לכך, ישנם גם סוגים שונים של צלקות לאחר ניתוח להרמת חזה.
  • בפגישת ייעוץ עם ד"ר בר מאיר, ייבחן המצב הנוכחי של השד, רמת הצניחה, והתוצאה המבוקשת והרצויה. בהתאם לכך, יומלץ אופן הניתוח ויתואמו הציפיות ממנו.
  • ההחלמה מניתוח להרמת חזה הינה אישית ואינדיווידואלית, אך יש לקחת בחשבון כחודש וחצי עד לחזרה לפעילות מלאה.
  • הצלקות מגיעות לנראות הסופית שלהן לאחר כשנה וחצי. במהלך תקופה זו ד"ר בר-מאיר ימליץ לך על טיפולים שונים לשיפור מראה הצלקת.
  • את תוצאות הניתוח להרמת חזה ניתן יהיה לראות סופית רק כ6 חודשים מיום הניתוח.
!
חשוב לדעת

עישון הוכח כמפריע בריפוי פצע ומעלה סיבוכים לאחר הניתוח.
עקב כך ההמלצה היא – להפסיק לעשן 6 שבועות לפני הניתוח!

לחצו לחוות דעת נוספות

אודות ד”ר ערן בר-מאיר

רפואה אסתטית וכירורגיה פלסטית הן שליחות עבורי, האפשרות לתת לכל אדם להרגיש טוב עם גופו ועם מראהו, היא מה שמניע אותי.

אותה שליחות בערה בי הן בלימודים בהדסה עין כרם אותם סיימתי בהצטיינות יתרה, והן בהתמחות בכירורגיה פלסטית. לכל אדם זכות להרגיש טוב עם גופו ועם מראהו.

את התמחות העל עשיתי בהרווארד מדיקל סקול בבוסטון, הייתי הרופא הישראלי הראשון שהתקבל לתכנית זו, התמחיתי במגוון ניתוחים מורכבים לשחזורי פנים וגוף ומגוון שיטות לניתוחי שד, ניתוחים לעיצוב הגוף, ניתוחי פנים ופיסול פנים.

קראו עוד

הסדרים עם חברות ביטוח וקופ”ח

אסותה
crisalix
Harvard
The Israeli Society of Plastic Surgeons
אחת מתשע
The Baruch Padeh Medical Center
האגודה למלחמה בסרטן
TouchMD
Contact us on Whatsapp
chevron-up דילוג לתוכן